.st0{fill:#FFFFFF;}

Cercul de Confort 

 noiembrie 26, 2020

By  admin

Cercul de confort a devenit un subiect extrem popular ,căruia speakerii motivaționali îi oferă mare importanță în discursurile și cărțile lor.

Și da, teoria sună foarte bine și totul pare relativ simplu atunci când vezi exemplele altora, însă defapt acesta este unul dintre cei mai difcili pași de făcut și de foarte multe ori chiar și cei care vorbesc despre el,întâmpină mari probleme în a pune în aplicare propriile sfaturi.

În primul rând, haide să vedem ce este cercul de confort?

Acesta reprezintă totalitatea obiceiurilor emoționale, psihice și fizice din viața noastră.

Ce înseamnă obiceiurile emoționale?  Emoțiile de tot felul, fie că vorbim de iubire, sau ură, nervi, dezgust,milă…etc.

Obiceiurile psihice sunt reprezentate de gândurile noastre, de credințele și preconcepțiile noastre, formate în jurul anumitor lucruri

Iar obiceiurile fizice sunt : oamenii din viața noastră, hainele cu care ne îmbrăcăm, obiectele care le folosim în viața de zi cu zi, serviciul nostru, hobbyurile noastre, mâncărurile preferate..etc. Tot ce ține de partea fizică.

Cercul de confort nu reprezintă doar o zonă a vieții noastre, reprezintă toată viața noastră. Da, poate ai avut cândva curajul să ieși din zona de confort al serviciului tău și să cauți altul nou, dar totuși nu poți ieși din zona de confort al relației în care te afli și chiar dacă suferi..preferi să trăiești așa decât să cauți fericirea în altă parte.

Din cauza multor persoane care încă nu înțeleg despre ce este vorba, această noțiune a ajuns să aibă o conotație negativă, când defapt nu este așa, ci din contra.

A nu avea un cerc de confort  înseamnă a trăi într-un stres permanent, ceea ce nu este bine deloc. Cercul de confort înseamnă lucruri cunoscute, înseamnă timp pentru creație, liniște, pace.

Acest cerc devine dăunător doar atunci când nu te simți bine, cândîți dai seama că poți mai mult, că vrei mai mult, când pur și simplu aceste lucruri cunoscute, devin o limitare pentru tine în orice privință.

A te simți foarte bine așa cum ieși și a dori să ieși din cercul de confort  doar fiindcă așa spun unii speakeri, este o acțiune fără sens.

 Fiecare are dreptul la propriul său liber arbitru și atât timp cât te poți trezi dimineața, privi în oglindă și iubi ceea ce vezi, atunci nu ai ce schimba, nu ai de ce să ieși din cercul de confort.

Totuși din păcate sunt puține persoane care pot spune asta. Sunt puțini cei care iubesc ce văd în oglindă. Majoritatea nu pot da ochii cu ei nici două secunde fără să se judece, să disprețuiască ce văd sau chiar mai rău… să urască ce văd.

Pentru a înțelege mai bine cum putem ieși cu adevărat din zona de confort, haide să discutăm un pic mai detaliat despre cele 3 tipuri menționate mai sus.

Tipul emoțional.

Poate părea ciudat însă noi putem deveni dependenți chiar și de emoțiile care par să ne facă rău. Adică putem deveni dependenți de starea de victimă în care ne aflăm tot timpul de starea de stres, de depresie, de frică, de starea de boală,de vină…etc.

Este posibil să spui că vrei o viață nouă, că te-ai săturat de suferință, însă motivul pentru care nu poți face o schimbare este că indiferent cât sunt de rele lucrurile, totuși aceste suferințe sunt familiare, le cunoști le știi. Schimbarea nu știi ce-ți poate aduce și cum ești obișnuit să suferi te gândești dacă schimbarea va aduce mai multă suferință?

De aceea mulți nu au curajul să-și schimbe locul de muncă, nu au curajul să încheie un mariaj nereușit sau o relație lungă. S-au obișnuit cu emoțiile ce le simt, chiar dacă sunt negative.

În multe feluri acest comportament este identic cu sindromul Stockholm, unde victima se îndragostește de răpitorul său.

Tipul psihic

Uneori ne este greu să ne schimbăm viața pentru că nu putem ieși din anumite credințe ce le avem adânc înrădăcinate în mintea noastră. Sunt cazuri în care femeia suferă într-o relație, dar nu face nimic să schimbe lucrurile pentru că a fost învățată că femeia trebuie să-i fie supusă bărbatului.

Sunt bărbați care sunt total nefericiți și care i-ar ajuta mult să vorbească cu un terapeut, să devină conștienți de emoțiile lor însă au adânc înradacinat credința conform căreia bărbatul trebuie să nu plângă, să fie dur, să nu aibe timp de ”prostii” din astea, să aducă pâinea pe masă și..cam atât.

Un alt exemplu al cercului de confort psihic îl reprezintă modul în care gândim sau judecăm o persoană.

Avem unele idei preconcepute încă din copilărie, pe care ne bazăm judecățile și le folosim mereu pentru a judeca pe cei din jurul nostru, uneori nedându-le șansa de a-i cunoaște cu adevărat.

Tipul fizic

Este cel mai comun și este vorba de  posesiunile fizice cât și de persoanele din viața noastră.

Poate vrei să-ți schimbi serviciul dar îți place atât de mult anturajul de acolo și faptul că ai și mașină de la birou, încât preferi să suferi și să nu mergi mai departe de dragul lor.

Nu te afli într-o relație care îți aduce satisfacție însă el/ea are bani cât să-ți întrețină un stil de viață mai extravagant și atunci… chiar dacă nu te simți bine, accepți să trăiești așa

Ar fi multe exemple de dat în toate cele 3 tipuri de cerc de confort însă banuiesc că ați înțeles în ce tip vă aflați acum.

M-am aflat în toate trei și cred că de departe cel mai greu a fost și încă este cel emoțional pentru că este foarte greu să-ți dai seama că ai dependență față de emoțiile negative care le simți. De aceea a te antrena în a fi un bun observator al vieții tale, este unul dintre cele mai bune lucruri ce poți face, fiindcă în felul acesta vei deveni conștient imediat ce viața care o trăiești nu va mai oglindi viața pe care  ți-o dorești.

Pentru mai multe detalii despre starea de observator, te rog accesează acest articol.

În concluzie putem afirma că ieșirea din cercul de confort este o etapă necesară atunci când ne dorim schimbarea în viața noastră și că acest pas este cu atât mai greu cu cât suntem mai inconștienți de motivația reală pentru care ne dorim o viață diferită.

admin


Your Signature

related posts:




Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}